Renata Gluza
Zaczynała jako dziennikarka w 1990 roku w Polskiej Agencji Prasowej, potem pracowała w „Echu Krakowa” i „Gazecie Wyborczej Kraków”. Współpracowała z działem reportażu „GW”. W 1997 roku przeszła do miesięcznika „Press” w Warszawie, gdzie była dziennikarką, redaktorką i wicenaczelną. Pisała o mediach polskich i zagranicznych; odwiedzała i opisywała pracę największych redakcji, m.in. „The New York Times”, „National Geographic”, „Bild”, Eurosport, „The Sun”, Reuters, „El Pais”, „Asahi Shimbun”, „Yedioth Ahronoth”, Bloomberg. Odpowiadała redakcyjnie za wydania specjalne i cykliczne raporty „Press” dotyczące rynku prasy, radia, telewizji, wideo w sieci, rynku producenckiego i rynku reklamy. Jednocześnie w 2002 roku współtworzyła codzienny newsletter o mediach i reklamie „Presserwis”, redagując go przez wiele lat. Zasiadała w jury konkursu Grand Press, SGL Local Press, organizowała merytorycznie konkurs Grand Press Photo. Szkoliła dziennikarzy mediów lokalnych; doradzała merytorycznie organizatorom niezależnych konkursów dziennikarskich w Tunezji i na Białorusi.
Opracowała koncepcyjnie i redaktorsko książki: „Media w Polsce w XX wieku”, „101 reklam, które musisz znać”, „Grand Press XX”, albumy „303 zdjęcia, które musisz znać”, „Polska i Polacy”, „100 obrazów z historii Polski”. Jej teksty dotyczące zasad pisania i redagowania znalazły się w „Biblii dziennikarstwa” (Znak 2010).